• ACMEWEB

Publicitat, despesa o inversió?


Per nosaltres la resposta és clara, la publicitat és una inversió, molts empresaris i autònoms no ho tenen en compte, però la publicitat es pot amortitzar i genera un rendiment sigui a curt o mig termini. Però avui no farem una entrada en mode tècnic, intentarem realitzar-la parlant purament de publicitat i dels recursos que tenim al nostre abast.

Comencem.

Molts clients ens pregunten, quant he d'invertir en publicitat? Per a AcmeWeb no hi ha una resposta estàndard, però sí que tenim clar i sempre responem el mateix, el què no es comunica no es ven. Alguns pensareu: "doncs vaja, m'he quedat igual o pitjor que abans de fer la pregunta". Pot ser, però i si afegim que sempre recomanem pressupostar una partida anual destinada a publicitat, la cosa ja comença a canviar, no? De totes maneres encara que incloem una partida anual per a publicitat, seguim sense saber de quants diners ha de ser aquesta partida, un 1% o un 25% del nostre pressupost. Doncs tot dependrà d'una sèrie de factors que hem de tenir en compte:

Vull promocionar-me a escala global o local?

Estic llançant al mercat un nou producte o per contra només vull consolidar el que ja estic oferint?

Em vull anunciar en els mitjans tradicionals o per mitjans digitals?

Quina és la mida de la meva empresa, a quin sector m'enfronto, és molt específic o generalista?

Quina política d'empresa vull establir o tinc establerta?

Quin és el cicle de vida del meu producte i de la meva empresa?

Com podeu veure segons la resposta que donem a cadascuna de les anteriors preguntes, la nostra inversió en publicitat haurà de ser més o menys elevada.

En moltes ocasions també ens diuen: "això és molt maco, i possiblement seria el que hauria de fer, però acabo d'obrir el negoci i tot el "cash" ha volat amb la inversió inicial" o "la cosa no tira, i en l'últim que puc gastar "pasta" és en publicitat".

Arribats a aquest punt on no s'ha previst una inversió inicial en publicitat, o en el cas de negocis sense recursos perquè estan passant per un mal moment, us proposem tot una sèrie de mesures publicitàries, per a tractar de revertir la situació. Fins i tot n'hi ha de gratuïtes.

Aprofita les Xarxes socials: pots fer-te publicitat de manera orgànica (gratuïta) o de pagament, si arribat el moment el volum de feina és molt elevat, pots externalitzar el servei a uns preus molt competitius.

Flyers: pots fer tu mateix el disseny i portar-lo a imprimir a una impremta, és econòmic, després només has de repartir-los per on vulguis. Per fer-los més atractius, pots aplicar descomptes o alguna promoció a qui t'entregui el flyer.

Port foli de productes i serveis: porta'l sempre a mà, per pocs diners pots fer-te una carpeta amb fotografies, descripcions i recomanacions dels productes i serveis que ofereixes.

Targetes de presentació: sempre han d'anar amb tu, i no dubtis en oferir-les. Tens l'opció de fer com amb els flyers, dissenyar-les i imprimir-les tu mateix.

Fires, congressos, exposicions: si són del teu sector, participa-hi, dona't a conèixer i sobretot no t'oblidis les targetes i el port foli.

Publicitat en el vehicle particular: posar logotips amb vinils a un vehicle no és excessivament car i et pot reportar un bon rendiment.

Programa de referència: pots premiar amb descomptes o promocions als clients que et promocionin el negoci entre els seus coneguts, pensa que grans companyies també utilitzen aquesta tècnica publicitària.

Segmenta: El "mercat" és immens, segmenta'l i enfoca tots els teus esforços cap al teu espai de referència, ets "lowcost" o "prèmium", ets "global" o "local".

Valor afegit: hi ha de tot per tot arreu, tan sols pots competir per preu o tens algun fet diferencial que et pugui fer destacar sobre la competència. Si penses que és així no dubtis a potenciar-lo.

Simbiosi: és una opció de col·laboració amb altres negocis o competidors, pots oferir part dels teus serveis i adquirir-ne d'altres a canvi. Aquesta tècnica també és coneguda com a pagament en espècies.

Compara: revisa els teus preus i ofertes respecte del comerç en línia i el comerç tradicional, mira que fa la competència, inspirat i tracta de millorar allò que fan i funciona.

Pàgina web: fes-te una pàgina web amb continguts interessants, fàcil d'utilitzar, atractiva i ben posicionada, serà el teu aparador digital al món, saps quants potencials clients et poden veure cada dia? I no t'espantis, si ens consultes, et sorprendràs dels preus tan competitius que tenim en disseny i posicionament web.

Creativitat i imaginació: si tens una idea que creus pot funcionar, prova no hi perds res.

Com podeu veure hi ha infinitat de recursos, idees i mètodes per a publicitar-se, de gratuïts, econòmics o més costosos, per tant podem arribar a la conclusió de què si no publiciteu el vostre negoci, ja no és pel simple fet econòmic, si no per què vosaltres mateixos encara no us heu convençut, i per tant no dediqueu el temps o els recursos necessaris per a donar a conèixer allò que feu d'una manera efectiva, clara i rendible.

I com sempre diem, en cas que vulgueu ampliar informació en l'àmbit del disseny gràfic, rebre assessorament o contractar el servei de Community Manager, o si esteu pensant a desenvolupar una pàgina web o posicionar la que ja teniu, no dubteu en contactar amb nosaltres, trucant al 629 780 776, enviant mail a info@acmeweb.cat o emplenant el formulari de contacte del nostre web www.acmeweb.cat

Seguirem escrivint pròximament, gràcies per seguir-nos.

Si t'ha agradat l'entrada, comenta, comparteix i fes clic al nostre cor.

No us canseu...

#flyers #publicitat #tarjetesvisita #web #xarxessocials #portfoli

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.