• ACMEWEB

La publicitat, quina curiositat


Hola de nou a tots, seguint amb el fil de l'entada de la setmana passada, Publicitat, despesa o inversió? Aprofitarem aquesta entrada per a parlar de curiositats del món publicitari, serà un tastet, ja que el tema és tan extens que en comptes de fer un post al blog, podríem escriure un llibre en format trilogia.

Així doncs comencem.

Primer anunci escrit: La majoria de nosaltres, tenim assumit que la publicitat és una cosa relativament moderna, però ho sento, la majoria estem equivocats, el que es considera el primer anunci de la història, és un papir escrit de fa uns 5000 anys, el document va ser escrit per una comerciant que denunciava la fugida d'un dels seus esclaus i oferia una recompensa "per a qui el tornés a la tenda d'Hapú, el teixidor, on es teixeixen les més boniques teles a gust de cadascú", i és precisament aquesta frase la que es considera el primer reclam publicitari de la història.

Per tant, podríem dir, que sempre és bona l'ocasió i situació per a fer publicitat.

Primer anunci a TV: es va transmetre a Estat Units, l'1 de juliol de 1941 a les 14:29 h. Va ser un anunci de 10" de duració, de la marca de rellotges Bulova. Aquest anunci va tenir un cost aproximat d'emissió de 4 dollars. Es va transmetre en un canal local de Nova York durant un partit de beisbol, i tot i que en l'època hi havia poques cases amb televisors, (unes 4000 a tota Nova York), va ser tal l'èxit, que companyies com Firestone i Pan American, van seguir els passos de Bulova.

Avui dia 30 segons de retransmissió durant la Super Bowl, tenen un cost d'uns 5 milions de dollars, com ha canviat la cosa.

Primer anunci de Ràdio: També va ser Bulova, però lògicament uns anys abans de llençar el seu comercial a TV, en aquesta ocasió l'anunci va ser a escala nacional i va ser l'any 1926, el portaveu de la marca va manifestar "Suposo que vam fer allò, per què estàvem orgullosos de ser pioners en màrqueting".

Primer anunci a Internet: Va ser un "banner" lògicament, que es va publicar l'octubre de 1994 i va ser patrocinat per la companyia de telecomunicacions AT&T i difós per la revista digital Hotwired per a promocionar museus.

Anunci de més llarga durada: el rècord el tenia la promoció del vol d'Emirates Airlines, entre Dubai i Sao Paulo d'una duració de 14 hores y 40 minuts, i això és el que durava l'anunci. Els seus creadors però no tenien intenció d'emetre'l, però a la web NonStopFernando, van tallar la pel.lícula en minuts, de manera que cadascú pogués veure els 60" que li vinguessin de gust.

Però com hem dit el rècord el tenia..., ja que Pharrell Williams l'any 2013, seguint els passos de NonStopFernando, per a promocionar el seu nou hit Happy, va fer un videoclip de 24 hores. I sí, els vídeos musicals són anuncis creats per a vendre cançons.

Anunci de més curta durada: Un segon, sí que heu llegit bé, un segon de durada. Està clar que la publicitat cada cop més aposta pel concís, o és el que van fer els de McCann Digital Israel amb un vídeo de YouTube d'un segon de duració, amb el que pretenen donar a conèixer com se sent una persona que pateix TOC (trastorn obsessiu compulsiu). Si veieu el vídeo, per poder llegir alguna cosa, has d'estar constantment clicant sobre el vídeo per tractar d'aturar-lo, i la repetició constant d'aquesta acció, és una de les mostres del que han de fer les persones amb TOC en la seva vida quotidiana.

N'hi ha d'altres que també duren un segon, com el de la cervesa Miller retransmès en la final de la Super Bowl de 2009.

Anunci més car: n'hi ha dos que són amb diferència les accions publicitàries més cares fins al moment, un és el salt de Félix Baumgartner des de l'estratosfera, finançat per Red Bull i amb un cost estimat entre 50 i 100 M de €; i l'altre és el llançament del Tesla Roadster a l'espai, com a càrrega de prova del coet Falcon Heavy, el cost d'aquest "show business" s'estima que li ha costat a Elon Musk uns 90 M de €.

Anunci més econòmic fet mai: el boca a boca, sí amics, tot i que sembla mentida, entre xarxes socials, internet, TV, ràdio, anuncis gràfics, no hi ha res més econòmic que els teus clients i usuaris parlin bé de tu i recomanin els teus serveis a altres persones. En conseqüència hem de ser constants, creatius i treballar intensament cada dia, per aconseguir uns estàndards de qualitat i satisfacció del client elevats.

I com sempre diem, en cas que vulgueu ampliar informació en l'àmbit del disseny gràfic, rebre assessorament o contractar el servei de Community Manager, o si esteu pensant a desenvolupar una pàgina web o fer el posicionament de la que ja teniu, no dubteu en contactar amb nosaltres, trucant al 629 780 776, enviant mail a info@acmeweb.cat o emplenant el formulari de contacte del nostre web www.acmeweb.cat

Seguirem escrivint pròximament, gràcies per seguir-nos.

Si t'ha agradat l'entrada, comenta, comparteix i fes clic al nostre cor.

No us canseu...

#publicidad #curiosidades

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.