- AcmeWeb.cat
Facebook vs Instagram: quina és millor per promocionar el teu negoci?

És convenient estar a totes les Xarxes Socials? Si les pots gestionar i atendre adequadament, nosaltres no hi trobem inconvenients. Si no tens recursos per atendre-les totes i has d'escollir entre unes i altres, avui intentarem ajudar-te, si la teva elecció és entre Facebook i Instagram.
Estarem d'acord en el fet que Facebook i Instagram avui en dia són dues de les Xarxes Socials més populars, la primera amb més de 2000 milions d'usuaris i la segona amb més de 1000 milions d'usuaris. Les dues ofereixen un potencial immens per a realitzar campanyes de màrqueting d'èxit.
Comencem fent una anàlisis de cadascuna de les Xarxes.
Instagram i Facebook. Què ofereixen?
Abast:
Instagram: Més de 1000 milions d'usuaris actius mensualment.
Facebook: Més de 2000 milions d'usuaris actius mensualment.
Engagement o compromís:
Segons estudis de Locowise, Forrester, Hootsuite i We Are Social, els usuaris d'Instagram són els més compromesos, amb la Xarxa Social i les marques que s'hi anuncien. Aquests usuaris comparteixen diàriament més de 100 milions de fotografies i vídeos, i aquests missatges generen més de 4,5 milions de "M'agrada" al dia.
Respecte a Facebook, aquests mateixos estudis indiquen que és la segona Xarxa Social on els seus usuaris generen una taxa d'interacció més elevada amb les marques, tot i que a força distància d'Instagram.
Els usuaris d'Instagram, segons estudi realitzat per Yotpo, passen una mitjana de 192 segons a la Xarxa Social cada cop que s'hi connecten, això suposa un 45% més de temps que els usuaris de Facebook i un 40% més que els usuaris de Twitter.
Demografia:
Instagram: el 71% dels usuaris tenen entre 16 i 34 anys, predominant lleugerament el públic femení sobre el masculí, tot i que la diferència és mínima.
Facebook: el 50% dels usuaris estan compresos en la franja de 40 a més de 65 anys, prevalent també el públic femení.
Conclusions.
Instagram per a un millor compromís.
Facebook per a una major visibilitat, és una Xarxa Social més "veterana" i amb una base d'usuaris més gran (de moment).
Instagram per arribar a un públic més jove i compromès.
Facebook per a distribuir informació, Instagram té moltes limitacions per a compartir enllaços.
Acabem.
Escollir la Xarxa Social adequada no és fàcil, has d'establir els teus objectius. La vols utilitzar per a vendre, per a fer branding o per a compartir informació. Has de conèixer a quin públic objectiu et vols dirigir. I per últim, tenir present que per a poder mesurar l'èxit de les accions realitzades a les Xarxes Socials, has de tenir paciència, és necessita temps per a construir una bona reputació de marca i que aquesta reputació generi resultats. No hi ha miracles ni fórmules màgiques, i si algú te les ven, t'està enganyant.
Per tant, per les dades que us hem aportat en aquesta entrada, a AcmeWeb.cat, si volem promocionar un negoci, crear una bona reputació de marca, i relacionar-nos amb el nostre públic, escollirem com a primera opció... Instagram.
I tu, quina escolliries?