• AcmeWeb.cat

Tips per tenir un blog d'èxit.


En anteriors entrades ja hem comentat que un blog pot ajudar-te a millorar la visibilitat de la teva pàgina Web, a posicionar-te com a especialista en el teu sector i a interaccionar amb els teus lectors.

És probable que ja escriguis en un blog personal o corporatiu i tinguis molt clar com gestionar-lo, però tan si ets veterà o novell en això de "Bloggejar", volem fer un repàs de les errades a evitar en els blogs.

Simplifica el missatge

Prioritza la qualitat a quantitat, si no ets J.R.R. Tolkien i has d'escriure el Senyor del Anyells, no escriguis per escriure. El més important, és aportar informació rellevant i de valor per als teus lectors. I no et passis amb els tecnicismes, no tots som experts en la matèria.

No personalitzis

Segur que la teva vida és súper interessant, però no cal que cada entrada al blog sigui una petita autobiografia teva o del teu negoci.

Un títol amb ganxo

Necessites un titular, alguna cosa que cridi l'atenció del lector, ja saps que la competència és ferotge i has d'aconseguir impactar a primera vista. Molt probablement trobis el títol en alguna de les frases o paraules del teu article.

Plantejament-nus-desenllaç

Està molt bé que exposis els teus coneixements i que al final del post indiquis: "comparteix i si t'ha agradat, fes like", però no t'oblidis de fer una introducció que capti l'atenció del lector.

Experiència d'usuari

Afegeix alguna fotografia, vídeo, pots fer entrades amb infografies, diagrames de flux, vídeo blog i posar enllaços. Els enllaços tenen moltes utilitats, milloren el posicionament SEO, l'usuari pot anar a un altre dels teus articles o a les pàgines Web de les fonts que has citat. L'usuari no vol llegir una paràgraf llarg de 8000 paraules, interessa molt més que la lectura sigui interactiva.

Repassa, revisa, edita

Amb la de recursos que hi ha avui dia a la Xarxa, és molt fort penjar un article amb errades ortogràfiques, la primera impressió que ofereixes és que tens poca cura en el teu treball. Passa el corrector, llegeix un parell o tres de cops l'article per comprovar que el què pretens explicar s'entengui, i posa-li una mica de maquillatge. És d'humans equivocar-se, ho fem tots, però intenta que no es converteixi en una pràctica habitual. Per últim, revisa la tipografia, que els títols i subtítols destaquin sobre la resta del text, que els paràgrafs no siguin excessivament llargs, l'interlineat i el justificat entre d'altres.

Comparteix

Més de 23 milions de pàgines són publicades anualment en blogs, per tant, anuncia pels mitjans que tinguis al teu abast, Xarxes Socials, newsletter o el medi que se t'ocorri, que has publicat una nova entrada al teu blog. Els lectors tenen la seva vida, i si vols que et llegeixin els has de recordar que has publicat un nou article, si no, segurament seràs l'únic lector del teu treball.

Si t'interessa el tema i en vols saber, més pots seguir llegint VULL UN BLOG CORPORATIU

#blog #tips #communitymanager

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.