• AcmeWeb.cat

Com explicar les xarxes socials, a un principiant, amb una birra

Cada cop són més les empreses que dediquen part dels seus recursos al Màrqueting Digital, i una part important d'aquests recursos, són destinats a la gestió de les comunitats online creades al voltant de la seva marca.

Però tal com sempre diem, és molt important segmentar el mercat, i en conseqüència, és igual d'important segmentar i conèixer el nostre públic objectiu, per a obrir perfil a les xarxes que en resultin més idònies i poder promocionar la nostra marca, producte o servei. Hi ha moltes Xarxes Socials i és pràcticament impossible tenir presència en totes elles, i que aquesta presència sigui productiva, de qualitat i que generi el suficient interès.

Per tant, avui intentarem ajudar-vos en la tasca de decidir quina Xarxa Social escollir.

En primer lloc, hem de conèixer les motivacions que ens porten a estar presents a les Xarxes Socials. Poden ser per temes personals, d'especialització i professionals o empresarials.

Aquí et deixem un esquema molt simple per explicar-te aquestes xarxes socials.




A títol personal, Facebook és una xarxa social que va ser creada per a poder mantenir en contacte a persones, i que aquests poguessin compartir informació, notícies i continguts audiovisuals amb els seus propis amics i familiars.

En l'àmbit dels negocis, Facebook és molt útil perquè una empresa realitzi vendes en línia, obtingui un seguiment de la marca i construeixi una plataforma on els clients puguin opinar i debatre sobre els productes o serveis.


Instagram és una xarxa social. Aquesta permet als seus usuaris pujar imatges i vídeos amb múltiples efectes fotogràfics com a filtres, marcs, colors retro, etc. per a posteriorment compartir aquestes imatges en la mateixa plataforma o en altres xarxes socials.

En l'àmbit dels negocis, ofereix un entorn molt acurat i personalitzat. el contingut es mostra confiable, autèntic i rellevant. en conseqüència provoca més interaccions. ideal per a guanyar visibilitat i fer nous clients.

Twitter és una plataforma de microblogging. La xarxa social permet enviar missatges de text pla de curta longitud, amb un màxim de 280 caràcters, anomenats tuits, que es mostren en la pàgina principal de l'usuari.

Pels negocis és ideal per serveis post venta, comunicar-se amb tota l'audiència. Donar a conèixer la reputació de la marca. Al ser xarxa de microblogging ens permet compartir material més ESPECIALITZAT i tècnic.

YouTube és un lloc web per a compartir vídeos pujats pels usuaris a través d'Internet, per tant, és un servei d'allotjament de vídeos.

En l'àmbit dels negocis, ens ofereix la possibilitat de penjar anuncis comercials més extensos, més facilitat per a viralitzar contingut i millorar la nostra visibilitat en buscadors en ser un altre producte Google. Molt útil per a fer Branding.


Pinterest és una plataforma que permet als usuaris crear, administrar i guardar en taulers personals, col·leccions d'imatges com a receptes, consells, esdeveniments, interessos, aficions i molt més.

Excel.lent per mostrar els teus dissenys o utilitats dels teus productes.Contingut visual d'alt impacte. Ideal per infografies, receptes de cuina, fotografia i dissenyadors. Xarxa amb alt volum de tràfic.


TikTok és una xarxa social on els usuaris pugen vídeo-selfies amb filtres de so, el seu principal atractiu és la "performance" que es realitza amb aquests àudios, el contingut pretén ser entretingut, graciós i emotiu.

Si la teva marca es dirigeix a centennials, TikTok pot ser una plataforma d'allò més interessant per a donar a conèixer la teva marca, ja sigui creant els teus propis continguts, treballant amb influencers o llançant una campanya de publicitat de pagament.


LinkedIn és una xarxa social professional, és a dir, està orientada més a relacions comercials i professionals que a relacions personals i per tant en aquesta xarxa social el que trobaràs són empreses i professionals que busquen promocionar-se, fer networking i negoci.

Perfecte per a buscar COL·LABORACIONS amb altres empreses del sector, buscar personal qualificat, fer branding de la marca i establir relacions amb altres marques.


Maps de Google serveix per a viatjar d'un lloc a un altre, conèixer quina és la ruta més curta i descobrir llocs. Amb la última actualització d'aquest servidor d'aplicacions de mapas, se l'ha convertit en una xarxa social on poder crear-te un perfil, seguir als top local guides (influencers) i conèixer que t'agrada de cada lloc i perquè t'agrada.


Una vagada tenim clara la necessitat d'estar present a les xarxes, és important conèixer les Xarxes Socials que tenim al nostre abast i les particularitats de cadascuna.



AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.