• acmeweb.cat

ELS COLORS EN EL MÀRQUETING

El color és un dels elements que més influeix en la visió humana i en el seu comportament. Hi ha tot una varietat de principis acceptats respecte a la interpretació i el significat dels colors, com sempre hem de tenir en compte que també existeixen excepcions, ja que entre cultures poden haver variacions en el significat. El color com a eina per influir en les emocions i l'estat mental.

Els colors que ens envolten poden influir en les nostres emocions i en conseqüència en el nostre estat mental, hi ha tonalitats que ens poden induir a la calma i d'altres que poden irritar-nos. Per aquest motiu, quan es dissenya el logo d'una empresa, es decora una botiga o una sala d'espera, la majoria d'empreses tenen en compte els colors, ja que segons quins utilitzin estaran enviant un missatge o un altre als consumidors. Però tal com hem dit anteriorment, no només s'utilitza el color per la recerca del benefici econòmic, sinó que també utilitzem els colors per associar-los a les emocions de les persones i d'aquesta manera tractar d'influir en el seu estat físic i mental. És probable que l'àrea on més s'utilitza la influència dels colors sigui el màrqueting, i especialment quan parlem de màrqueting emocional. No en som del tot conscients, però durant el procés de compra d'un producte o d'elecció d'un servei les emocions tenen un paper molt important i són les que en la majoria d'ocasions acaben decantat la balança. Però com podem influir en les emocions dels nostres clients? Doncs bàsicament amb allò que siguem capaços de transmetre'ls-hi per l'oïda i la vista. La música necessita un capítol a part i un dia d'aquest en parlarem però avui ens centrarem en el simbolisme dels colors, com sempre això és un resum molt subjectiu i alguns podeu pensar diferent (i no passa res, no ho tindrem en compte).

Blanc Podem dir que a occident està acceptat que aquest és el color de la puresa. En màrqueting s'utilitza especialment per campanyes minimalistes, quan volem destacar com a protagonista un objecte o un altre color. Groc És un color que està de moda, ja que atrau molt l'atenció i afavoreix la concentració, se'l relaciona amb la riquesa i el poder, tot i que un excés d'aquest color pot generar irritació en les persones. S'utilitza especialment per a campanyes publicitàries per nens, ja que transmet felicitat i lluminositat. Vermell Color molt interessant per al màrqueting, relacionat amb la passió, força, poder, atracció i perill. Actualment funciona molt bé en les campanyes de begudes i alimentació, ja que provoca que l'atenció del públic i quedi fixada. Taronja Associat amb l'acció i l'energia, per aquest motiu és molt utilitzat per a campanyes relacionades amb els esports. També s'utilitza en màrqueting polític perquè és considerat un color que genera optimisme. Blau Color relacionat amb les emocions de calma, confiança, frescor, elegància i intel·ligència. Utilitzat en infinitat de logotips i per a les campanyes de productes tecnològics funciona especialment bé i si el barregem amb el blanc, és un valor segur per a les campanyes de productes higiènics. Podríem dir que en màrqueting és un color elegant i corporatiu. Verd Representa el que és natural i ecològic, l'esperança, la joventut i una nova vida. Aquest color incideix a la relaxació i al benestar, molt utilitzat per a la decoració d'espais i pels productes relacionats amb la higiene. Morat Representa la sofisticació i l'elegància, pot ser considerat un color fred o càlid al mateix temps i per aquesta raó és molt valorat en el món del màrqueting. Color molt utilitzat per a campanyes de cosmètica. Rosa Culturalment associat al feminisme, transmet dolçor, delicadesa, suavitat i frescor. Molt utilitzat per a les campanyes per a productes infantils, tot i que s'està introduint en el màrqueting de productes per als homes. Negre Tot i tenir connotacions negatives perquè és un color associat al drama, s'utilitza molt en campanyes de màrqueting, ja que representa a la perfecció l'elegància i la formalitat, i simbolitza el que és misteriós i desconegut. Marró Té similituds amb el verd, simbolitza la terra i la fusta i és força utilitzat en productes alimentaris.


Vols ampliar la llista de colors, animat-hi i deixa els teus comentaris.



#colors #color #màrquetingdigital #màrquetingemocional #emocions

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.