• AcmeWeb.cat

La Pàgina de Facebook pel teu negoci


Tens un negoci? Si has respost SÍ, ja hem dit en moltes ocasions que necessites una pàgina web per tenir presència en línia i fer-te visible, però un cop hagis desenvolupat la teva web, no t'aturis, segueix avançant i tracta de tenir presència a les Xarxes Socials creant una pàgina de Facebook pel teu negoci.

Veiem com crear una pàgina de Facebook pel teu negoci. Estaràs pensant que tu ja ets una màquina del Facebook, que el fas servir d'ençà que va aparèixer a Espanya allà pel 2007-2008 i que saps perfectament com utilitzar aquesta Xarxa Social, però el que potser no saps, és que estàs fent servir el perfil personal de Facebook, i nosaltres volem parlar-te de les pàgines de negocis de Facebook, ja que aquestes ofereixen uns recursos que no els trobaràs als perfils personals. Recursos que ofereixen les pàgines de Facebook respecte dels perfils personals.

  • Possibilitat de programar publicacions.

  • Et permeten segmentar l'audiència, pots dirigir cada publicació al públic en general o a grups específics d'usuaris.

  • Les pàgines de Facebook poden ser gestionades per diversos editors i administradors.

  • Feed back constant amb els usuaris de la Xarxa Social, seguidors i clients. Et permeten recopilar i visualitzar les diferents opinions.

  • Estadístiques - mètriques, les pàgines t'ofereixen una anàlisi força acurada de l'activitat que s'hi du a terme i del rendiment de les publicacions.

  • Facebook Ads, les pàgines de Facebook permeten la creació d'anuncis així com la promoció de publicacions pagades

Ara que ja sabem una mica més de les pàgines de Facebook, ha arribat el moment de crear la pàgina del teu negoci, som-hi?

Creem la pàgina de Facebook per al teu negoci pas a pas.

Igual que per obrir el teu negoci has fet un estudi de mercat, et direm que amb les Xarxes Socials has de fer el mateix, en primer lloc toca:

Investigar

  • Quin és el teu públic objectiu? Edat, sexe, ubicació.

  • Què els interessa? Contingut visual, escrit, blog tècnic, blog més generalista, etc.

  • Quin llenguatge utilitzen? Formal, informal, tècnic i quin o quins idiomes.

  • Què fa la competència? No has de descobrir el foc ni inventar la roda, pots mirar que estan fent els negocis similars al teu, i fins i tot veure que fan les grans corporacions del teu sector.

Seguim avançant, ja saps a qui vols arribar i com, ara toca pensar quin contingut compartiràs, és el moment de:

Planificar

  • Sobre quins temes versaran les teves publicacions? Confecciona un llistat de tots aquells temes que poden estar relacionats amb el teu negoci o poden generar interès en els seguidors de la pàgina.

  • Amb quina periodicitat publicaràs? Publicaràs diàriament, dia sí dia no o 1 cop per setmana.

  • On compartiràs el teu contingut? A grups especialitzats, grups de caràcter menys específic o només entre els seguidors de la teva pàgina.

Molt bé, sembla que la cosa va sobre rodes, ja hem investigat i planificat, ara ens toca ser previsors i acumular material. Diuen que la Xarxa Social amb més impacte visual és Instagram, i tenen raó, però no t'equivoquis menyspreant l'exigència dels usuaris de Facebook pel que fa a l'aspecte visual de la pàgina i de les publicacions que hi penjaràs. Has d'impressionar, així doncs, ens toca:

Crear

  • Necessites una fotografia de portada que enganxi, que captivi l'atenció del visitant.

  • La fotografia de perfil de la teva pàgina, pot ser el logotip del teu negoci, procura que sigui versàtil, senzill i que identifiqui el teu negoci.

  • Prepara uns quants posts per començar a alimentar el Time-Line de la pàgina. Pots acumular material de vídeo, presentació de la teva Web, espai de treball (si el teu negoci té ubicació física) o tutorials dels teus productes. Acumula fotografies de qualitat, fotografies de productes, de fires, congressos o esdeveniments als quals hagis assistit.

  • Conserva el material gràfic més impactant que tinguis per quan la teva pàgina ja sigui coneguda.

  • Prepara una descripció del que ofereixes, de qui ets i de per què t'han d'escollir a tu. Et farà falta per l'apartat "informació".

I amb tot aquest treball previ, ja podem:

Emplenar

  • Apartat o pestanya "Informació", procura ser el més acurat possible, ha arribat el moment d'utilitzar el text que has preparat prèviament, en aquest apartat recorda com a mínim afegir-hi un enllaç amb la teva Web, l'adreça, la informació de contacte, l'horari comercial i l'enllaç amb altres Xarxes Socials.

  • Nom d'usuari, si has planificat bé, ja el tindràs pensat, ha de ser curt, intuïtiu i fàcil de recordar. El nom d'usuari és el que et permetrà interaccionar amb la resta d'usuaris, ja que és el que faran servir per etiquetar-te. El nom d'usuari també determinarà l'URL de la pàgina.

I ja ho tens, la pàgina de Facebook per al teu negoci ja està llesta, ara et toca seguir treballant, és el moment de donar-li vida a aquesta pàgina, de generar interès i atreure a potencials clients. T'ajudem una mica, no t'oblidis de:

Publicar

Arribar a una pàgina i trobar-la buida de contingut, genera mala impressió al visitant, és el moment d'utilitzar aquelles publicacions que havies preparat amb anterioritat, fes una publicació de benvinguda i presentació, i aprofita per demanar als visitants que et segueixin. Recorda que encara no tens seguidors, per tant, reservat el millor material per una mica més endavant.

Fixar

Sempre ho pots fer, però especialment al principi de treballar amb la pàgina de Facebook del teu negoci és important que fixis els missatges més rellevants, així sempre es mostraran a la part superior de la pàgina i no perdran importància a mesura que afegeixis noves publicacions.

Activar

Activa els CTA o Call To Action en anglès, es tracta d'afegir un botó a la pàgina que cridi a fer una acció als visitants. Tens disponibles diverses opcions: contactar, fer una reserva, obtenir més informació, descarregar APP, etc.

Configurar

Configura Messenger de Facebook, vénen a ser els DM o missatges directes de Facebook, podràs parlar de manera directa i privada amb els seguidors. Aquesta eina és molt completa, disposes d'eines de resposta automàtica i tens la possibilitat de programar les hores de funcionament.

Convidar

Per augmentar la base de seguidors de la pàgina de Facebook, la manera més senzilla és convidar als seguidors del teu perfil personal a què indiquin que els agrada la pàgina del teu negoci.

Créixer

Segueix publicant regularment i guanyant seguidors.

Si ho trobes convenient i interessant promociona les publicacions que més t'interessin.

Verificar

Demana a Facebook que verifiqui la pàgina del teu negoci, això augmenta la confiança dels teus usuaris.

Interaccionar

Recorda interaccionar amb els seguidors i respondre als seus missatges i comentaris.

Monitorar

Facebook t'ofereix una eina força completa per analitzar les estadístiques de les teves publicacions, aquesta eina és molt útil per detectar què genera més interès en els seguidors.

I ja està, com ha anat? T'ha servit aquest mini tutorial? Ha quedat ben parida la pàgina?

#facebook #fanpage #xarxessocials #redessociales #DM #monitorar #publicitat #publicidad #Publicacions

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.