• ACMEWEB

Monitorem?


I tant home! Igual que d'una manera o altra controles i vigiles la teva salut, monitorar l'activitat a la teva web o les xarxes socials on tinguis perfils oberts, t'indica, resumit de manera molt planera, l'estat de salut de la web, de les xarxes socials i especialment de l'estratègia de màrqueting que desenvolupes. Són indicadors que no enganyen i que no poden ser manipulats, a no ser que siguis un súper hacker i et vulguis enganyar a tu mateix...

No les hem analitzat totes, però les xarxes socials que des d'AcmeWeb utilitzem tant per nosaltres com pels nostres clients, totes disposen d'eines suficients per a tenir un control estadístic de l'evolució de la nostra activitat en cadascuna. Així doncs, aprofitarem aquesta entrada per definir quines són les estadístiques que considerem més importants a tenir en compte, on trobar-les i com interpretar-les.

Comencem amb unes definicions bàsiques...

Visites: direm que és el nombre d'usuaris que han entrat al nostre suport, cada 30 minuts d'inactivitat, el sistema ho considera una nova sessió o nova vista, en cas contrari no.

Visitants únics: és el nombre de visitants no duplicats, sempre serà inferior al nombre de visites.

Núm. de pàgines vistes: clics a cada pàgina que es visita del nostre lloc web, en cas de repetir la pàgina també se sumen.

Duració mitjana de la visita: duració mitjana que un visitant passa al nostre lloc web.

Taxa de conversió: sempre associada al ROI, indica el volum d'usuaris que s'han convertit en subscriptors, compradors, seguidors, fans o d'altres, és molt important fixar uns objectius clars i realistes.

% de rebot: % de visites que només visualitza una pàgina del nostre lloc i marxa sense realitzar cap acció més. Si és molt elevat, s'ha d'analitzar la causa, lloc poc atractiu, difícil d'utilitzar, incongruències.

% de sortides: % de visites que marxen del nostre web, ens indica en quina pàgina marxen, o en quina pàgina el visitant desisteix de continuar endavant.

ROI: ens indica els resultats obtinguts respecte a la inversió realitzada.

Abast: nombre d'usuaris únics que veuen el contingut que estem compartint.

Impressions: quantitat de vegades que el nostre contingut ha estat vist pels nostres seguidors o fans, sempre serà superior a l'abast.

Interaccions: accions que rep el nostre contingut compartit, m'agrada, comentaris, reaccions, etc.

Si controlem aquestes estadístiques, tenim els mitjans per a saber si estem aconseguint els objectius establerts, o en cas contrari si hem de modificar o replantejar la nostra estratègia de màrqueting digital.

Per a monitorar l'activitat d'un lloc web, l'eina més accessible i gratuïta, és Google Analytics, tan sols has de crear un compte, i et facilitaran un codi rastrejador, que un cop introduït al sistema, començarà a monitorar l'activitat del teu web en temps real.

Si vols més informació i serveis, també tens l'opció d'agafar el paquet prèmium, però això ja és cosa teva, ja se sap, en aquesta vida no hi ha límit.

Respecte a facebook, si disposes d'un perfil d'empresa, tens l'apartat d'estadístiques a la pàgina superior de la teva pàgina principal, i si t'endinses en aquest apartat, trobaràs tota la informació relacionada amb l'activitat del teu perfil.

Hi pots trobar una informació més general dels resultats de l'activitat al teu perfil, o ajustar la informació a cada una de les publicacions que hagis realitzat.

Pel que fa a Instagram, per a poder accedir a les estadístiques del teu compte, també has de disposar d'un perfil d'empresa, la utilització de les estadístiques, és molt senzilla i intuïtiva, i pots controlar l'activitat global del teu compte o els resultats de cada una de les teves publicacions.

A Twitter l'eina que ens ofereix la mateixa xarxa social és Twitter analytics, i en aquest cas si està disponible tant per perfils personals com professionals.

Com molts ja sabeu si heu anat seguint el fil d'aquest blog, hi ha infinitat de xarxes socials, i seria molt feixuc analitzar una per una quines estadístiques i possibilitat d'anàlisis ofereixen, en conseqüència, hem decidit fer un tast de les tres xarxes que considerem estan tenint un auge més important en l'actualitat. Facebook avui en dia és la reina indiscutible, la xarxa amb més usuaris. Instagram és una de les xarxes més populars per a compartir fotografies i una de les que més creixement ha tingut en els últims anys, especialment entre els joves de 18 a 24 anys. I Twitter que probablement és la xarxa de micro-blogging més popular actualment.

En cas que vulgueu ampliar informació en referència a altres xarxes, o rebre assessorament o contractar el servei de Community Manager, no dubteu en contactar amb nosaltres, trucant al 629 780 776, enviant mail a info@acmeweb.cat o emplenant el formulari de contacte del nostre web www.acmeweb.cat

Per últim, indicar que seguim ampliant horitzons i ens hem estrenat a Twitter, el nostre nick és @acmeweb.cat, tenim ganes d'interactuar amb vosaltres.

Seguirem escrivint pròximament, gràcies per seguir-nos.

Si t'ha agradat l'entrada, comenta, comparteix i fes clic al nostre cor.

No us canseu...

#facebook #instagram #web #twitter #monitorar #estadístiques

145 views

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.