• acmeweb.cat

XARXES SOCIALS SENSE PRESSES. KEEP CALM.

Amb l'evolució que estan tenint les Xarxes Socials, creiem que és un bon moment per a recuperar aquesta entrada del passat mes de setembre de 2018.


Tranquil·litat i bons aliments, les presses no són bones conselleres, corre molt i avança poc, són frases fetes o refranys que defineixen perfectament el que us volem explicar avui: A les Xarxes Socials sense presses.


Abans de tot situem-nos. Social Media, Xarxes Socials, Bloggers, Influencers, Marketing Digital, Youtubers... estan de moda, però tot apunta que aquesta moda no serà passatgera, ben al contrari, ha arribat per quedar-se. I aquesta percepció no la tenim només els que treballem en el sector, sinó que s'ha anat instaurant en el subconscient d'una part molt important de la societat. Ja no ens estranya veure nens que ja són o volen ser youtubers, adolescents que aspiren a ser influencers de grans marques, adults que han deixat els seus treballs tradicionals per vendre productes de cosmètica o nutrició per mitjà de les Xarxes Socials o empreses que han passat de potenciar la seva publicitat tradicional, per una publicitat de continguts més directe i propera per mitjà de les diferents plataformes Social Media. I si no ho creieu, feu la prova. Entreu a qualsevol perfil de Xarxes Socials. Què veieu només entrar? Fotografies del dia, vídeos en directe, Stories... I sabeu que tenen en comú aquestes publicacions? Doncs que si no les veus al moment, possiblement quedaran relegades en el teu Timeline i difícilment les podràs veure l'endemà. En conseqüència podem dir que les Xarxes Socials s'han convertit en una mena de "Show de Truman", recordeu la pel·lícula de Jim Carrey en què es retransmetia per televisió la seva vida, doncs les Xarxes Socials són una retransmissió social en directe. Tot passa JA, al moment, tot és immediat, efímer i això provoca la sensació que ens estem perdent pràcticament tot el que es publica.


"LES XARXES SOCIALS SÓN UNA RETRANSMISSIÓ SOCIAL EN DIRECTE."


Els grans gurús del Social Media, Marck Zuckeberg (Facebook), Jack Dorsey (Twitter), Evan Spiegel (Snapchat), Vic Gundrotra (Google Plus), Kevin Systrom (Instagram) entre d'altres, sempre han anat implementant canvis en les diverses Xarxes Socials perquè el JA prevalgui. El contingut temporal d'Snapchat, les InstaStories o els estats de Whattsapp, són alguns dels molts exemples que ens indiquen que les pròpies Xarxes Socials i els seus algoritmes es creen i modifiquen perquè ens quedem dins de les Xarxes Socials interaccionant amb el contingut generat al moment.  Però que en penseu del que hem parlat fins al moment? Hi esteu d'acord? Des d'AcmeWeb.cat no volem negar la importància que tenen totes aquestes eines "efímeres", especialment les Insta Stories d'Instagram que segurament són les que millors resultats estan obtenint, si les comparem amb les Facebook Stories o els estats de Whatsapp. Són eines que poden implementar-se perfectament en una estratègia de Marketing Digital, però creiem fermament que aquesta estratègia sempre ha de ser a llarg termini, en comptes d'anar a la recerca de resultats immediats, difícilment assolibles.


Posem un altre exemple, quants de vosaltres utilitzeu les Xarxes Socials per passar una estona morta, per connectar amb coneguts o amics o simplement per estar al dia de coses que trobeu interessants? Segurament molts de vosaltres, per no dir la majoria, això significa que sou actius a les Xarxes Socials, segurament en alguna fins i tot diàriament, però no en feu un ús intensiu.


Però anem més enllà...


Durant aquestes micro connexions que feu de manera diària, us heu parat a pensar, observar o analitzar quina quantitat de Stories, vídeos en directe o anuncis passen desapercebuts a la vostra atenció? Moltíssims, i aquí és on volíem arribar. Com a empresa, autònom, o simplement com a marca, tenim tendència a respondre a l'efecte crida. Surten les Insta Stories, tothom a publicar-ne perquè sembla que és el que millors interaccions genera. Que apareix IGTV, tots a fer vídeos que en moltes ocasions no tenen cap sentit per l'espectador i amb una qualitat més que qüestionable.


Doncs nosaltres diem PARA! Tranquil! Sense presses! El que fan la resta d'usuaris probablement no serveix per als teus potencials clients, o simplement passin d'aquests tipus de publicacions. El que creiem que necessites és una estratègia de continguts, permanent, continuada i adaptada al tipus de client que necessita i busca la teva marca, per tal de convertir aquests usuaris o espectadors en prescriptors i ambaixadors de la teva marca. Pots intentar enamorar amb el teu contingut o pretendre donar la sensació que sempre estàs en directe.


"Necessites és una estratègia de continguts, permanent, continuada i adaptada al tipus de client que necessita i busca la teva marca."


En una societat en la qual pràcticament tot és efímer, el contingut que publiques a les Xarxes Socials també ho és, tot caduca i per desgràcia massa ràpidament. Tot s'oblida, queda a internet per sempre, però s'oblida. El que et proposem és que prioritzis la qualitat a la quantitat, que analitzis a la teva audiència abans de publicar sense solta ni volta, que expliquis la teva història, que aquesta història tingui un recorregut en el temps, en comptes d'anar penjant GIFS, BOOMERANGS, o STORIES que possiblement no connecten amb la teva marca o el teu estil. I sobretot adapta el llenguatge, la manera de comunicar i el tipus d'imatge utilitzat al públic al qual et vols dirigir. Aquesta metodologia de treball no dóna resultats de manera immediata, però amb el temps genera una connexió amb l'usuari molt més ferma.


De tant en tant ens ve de gust menjar ràpid, però el que realment agrada és el menjar elaborat.



#socialmedia #xarxessocials #communitymanager

AcmeWeb - deixem empremta

© 2020 Acme Web. Catalunya.