Encara no estàs convençut

June 7, 2017

Ens trobem immersos en l'època de les xerrades motivacionals, del mindfulness, els llibres d'autoajuda es venen com a xurros, l'operació biquini està "on fire", molts busquem samarretes amb frases originals, però si us hi fixeu tot té una cosa en comú, el màrqueting i la publicitat. Tal com deia Joel Whitley: " Si creus que la publicitat no serveix, considera els milions de persones que ara creuen que el yogur està bo (sent llet agrida)". Què volem dir amb això, doncs que els temps canvien, igual que les societats, les persones, nosaltres mateixos i com no els nostres negocis. Probablement molts penseu, "a mi les coses fins ara m'han funcionat tal i com les he fet i no em puc queixar de com han anat ", o " el meu negoci és de proximitat i el més important és que el boca a boca funcioni ". Teniu part de raó però us volem mostrar quatre cites d'uns gurus del màrqueting digital, que creiem us ajudaran a ampliar o modificar la perspectiva que teniu sobre el màrqueting digital i la vostra estratègia publicitària.

 

" Més contacte significa més maneres de compartir informació, resumint, més boca a boca " Gary Vaynerchuck autor de The Thank You Economy.

 

" El Màrqueting boca a boca ha estat sempre important. Avui és més important que mai degut al poder d'internet " Joe Pulizzi i New Barrett autors de Get Content Get Costumers.

 

" En la actual era del màrqueting i la web 2.0, la web d'una empresa és la clau de tot el seu negoci " Marcus Sheridan autor del blog The Sales Lion.

 

" En el passat tu eres el que tenies, ara ets el que comparteixes " Godfried Bogaard expert en xarxes socials. 

 

Com ja deveu saber n'hi ha moltíssimes de frases cèlebres de gurus del màrqueting i els negocis, però tampoc cal que ens saturem. Per un altre costat també us volem fer cinc cèntims de com ha evolucionat el  màrqueting i la publicitat en els últims anys, i de veritat, hi ha dades força interessants.

 

Si parlem de publicitat purament ens hauríem d'anar uns 4000 anys enrere, ja que els membres de la civilització Egípcia ja es dedicaven a gravar en pedra els avisos públics, per sort les tècniques i metodologies es van millorar substancialment durant les civilitzacions posteriors i durant l'edat mitjana. Però no cal anar tant enrere. Si ens remuntem al 1994 (fa relativament pocs anys), va ser l'any en que es van començar a veure el primers banners, quan va sorgir la publicitat per mitjà de paraules clau "pay-per-click", en un lloc anomenat GoTo.com. Aquesta nova forma de publicitat va rebre nombroses burles dels experts del moment, que lògicament no sabien el que estava per venir. Posteriorment GoTo.com va passar a formar part del conglomerat de Yahoo... L'any 97 van arribar els primers anuncis als mòbils. I si parlem del canvi de segle, tenim a l'any 2000 el llançament de Google Ad Words, que realment va revolucionar els serveis de pay-per-click. Actualment AdWords suposa el 95% de tots els guanys de Google.

 

L'Any 2003-2004 apareixen MySpace, Hi5, Linkedln i Facebook, xarxa social que pretenia ser una eina de coneixement per als estudiants universitaris, i que va créixer de manera exponencial fins arribar als 1.110 milions d'usuaris actius el novembre de 2013.

Una altra veritable revolució de la publicitat online va arribar el 2005 de mans de YouTube. Podem observar una nova manera de participar en els anuncis per part del consumidor, gràcies sobretot a la interactivitat que ofereixen els vídeos. També és molt important tenir en compte que va aparèixer la oportunitat de "viralitzar" un contingut sense necessitat de realitzar una inversió gaire gran, cosa que han utilitzat les grans marques i agències.

 

El que ha vingut posteriorment ja ho coneixeu tots, Twitter i Badoo el 2006, Tuenti a Espanya. Tumblr el 2008, Pinterest i Instagram el 2010, G+ el 2011. I moltes més que no podem anomenar ja que hauríem de dedicar un monogràfic sencer per a parlar de la història d'internet, la web, els dispositius mòbils i les xarxes socials ja que es troben tots interconnectats entre ells.

 

I bé, esperem que hàgim aconseguit captar el vostre interès pel món del màrqueting digital i que ens doneu l'oportunitat de poder acompanyar-vos en el trajecte que ja heu iniciat, o ajudar-vos a planificar-lo si encara us trobeu en fase d'estudi i preparació.

 

En la propera entrada us mostrarem alguns dels projectes i dissenys que hem estat preparant per els nostres clients.

 

Seguirem escrivint...

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Què és l'efecte "parallax"?

November 13, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive