CTR, saps què és?

April 11, 2019

 

Per rellevància a l'hora de donar “xifres de resultats”, el CTR s'ha convertit en un dels agents que més importància té en el posicionament.

 

El CTR o ‘Click Through Rate’, es defineix com el nombre de clics que aconsegueix un enllaç promocionat o URL a raó del nombre d'impressions que ha obtingut.

 

El CTR  es calcula en tant per cent, fet que el diferencia de la resta de proporcions.
 

El Click through rate s'utilitza per a mesurar l'èxit que ha tingut la teva campanya publicitària en internet. Hi ha diverses modalitats de pagament per anuncis en línia:

 

Vendes: CPV o CPS. Cost per venda o cost per SALE (venda en angles).
Registres o leads: CPL. Cost per lead. Per norma general el navegant ha de deixar les seves dades a través d'un formulari.
CPC: Cost per Clic. L'anunciador paga per cada vegada que un usuari realitza l'acció de clicar en un bàner, text o url. S'usa per a campanyes de trànsit a una web.
CPM: Cost per cada mil impressions. L'anunciador paga per mil impressions, és a dir, les vegades que s'ha vist o mostrat l'anunci. Sol usar-se per a anuncis en cercadors.

 

Sí vols ampliar informació sobre les modalitats de pagament per anuncis en línia segueix el següent enllaç.

 

Modalitats de pagament per anuncis en línia.

 

Però un vegada hem utilitzat alguna d'aquestes modalitats per a promocionar el nostre anunci, post o pàgina web, hem d'anar més enllà i comprovar l'impacte que ha obtingut la nostra campanya publicitària o si la nostra estratègia SEO de posicionament és efectiva o no. Aquest és el principal objectiu del CTR.

 

El CTR s'utilitza per a mesurar l'èxit obtingut amb una campanya publicitària en línia.

Calculem el CTR.

Prepara i publica un anunci o un post que vulguis promocionar.
Finalitzada la promoció del teu anunci en línia, comprova el nombre d'impressions i clics que aquest ha obtingut i fes aquesta senzilla operació matemàtica.


CTR= (Núm. de Clics / Núm. impressions) x 100

En el següent enllaç trobaràs més informació sobre el que són les impressions, clics i on  trobar aquestes estadístiques.

 

Monitorem?

 

I ara ve la pregunta del milió, invertir en publicitat sí o no?

 

Amb aquestes dues entrades potser t'ajudem a solucionar els teus dubtes.

 

Publicitat, despesa o inversió?

 

Contractar publicitat, sí o no?

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Què és l'efecte "parallax"?

November 13, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive