Modalitats de pagament per anuncis en línia.

January 2, 2019

Intentes fer-te un lloc a internet? No és fàcil veritat? Per sort disposem de molts recursos, mitjans i plataformes per a facilitar aquesta tasca, xarxes socials, blogs, fòrums d'opinió, pàgines web, etc. Però quan aquests recursos no són suficients, de vegades necessitem agilitzar o accelerar aquest procés, en aquests casos entren en joc les diverses modalitats de pagament per anunciar-se.

Les modalitats de pagament per a anuncis en línia més importants són:


CPA: Cost per adquisició o venda. L'anunciador paga per adquisicions que poden ser de diversos tipus:

Vendes:
 CPV CPS. Cost per venda o cost per SALE (venda en angles).
Registres o leads: 
CPL. Cost per lead. Per norma general el navegant ha de deixar les seves dades a través d'un formulari.
CPC: Cost per Clic. L'anunciador paga per cada vegada que un usuari realitza l'acció de clicar en un bàner, text o url. S'usa per a campanyes de trànsit a una web.
CPM: Cost per cada mil impressions. L'anunciador paga per mil impressions, és a dir, les vegades que s'ha vist o mostrat l'anunci. Sol usar-se per a anuncis en cercadors.

Què és el CPA?
 


El CPA o cost per adquisició, és el cost total que s'inverteix en publicitat en línia per a aconseguir que un usuari realitzi una compra. L'anunciant només paga per cada venda que s'hagi realitzat a través de l'anunci o link d'afiliació.

El cost per adquisició també es pot calcular en cada acció que es realitzi. Per exemple email màrqueting, Google Ads, publicitat en bàners o en altres llocs web, etc.


El CPA pot tenir un preu fix o variable, encara que normalment sol ser un percentatge sobre l'import de la venda final.

El cost per adquisició és la modalitat de pagament en línia més avantatjosa si vols augmentar vendes.


Si compares CPA amb altres mètodes de pagament, com CPC (cost per clic) o CPM (Cost per mil impressions), podem dir que el cost per adquisició és més avantatjós si el nostre objectiu final és incrementar les vendes o guanyar clients, ja que només pagaràs per cada venda real o nou registre.

Què és el CPA en màrqueting?

El principal avantatge de la modalitat de cost per adquisició respecte a un altre tipus de publicitats és que la despesa es realitza únicament si s'obtenen vendes del producte o servei publicitat i es pot mesurar de forma directa.

Per a calcular el CPA d'una campanya, cal dividir el cost total de la mateixa entre el nombre de conversions.

Exemple: Cost de la campanya 1000 € i s'han obtingut 250 vendes.


CPA = 1000 / 250 = 4 €

Com hem dit més amunt, si vols aconseguir vendes, el CPA no té rival, però si vols fer branding, donar a conèixer la teva web o arribar al més gran nombre d'usuaris, hauràs d'optar pel CPC o CPM.

I tu, realitzes campanyes publicitàries de pagament?

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Què és l'efecte "parallax"?

November 13, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive