Twitter i 1000 més - Twitter y 1000 más

June 13, 2018

 

Doncs sí, ja hem arribat als 1000 seguidors a Twitter, i la veritat és que estem súper contents de l'acceptació que rep el treball que realitzem cada dia, ja que sense el vostre compromís costaria trobar la motivació per a seguir publicant dia rere dia. Així que tornem a repetir, MOLTES GRÀCIES A TOT@S!

 

Aprofitant que hem aconseguit aquesta fita a Twitter, en aquest post parlarem d'aquesta aplicació. 

 

A primera vista, i si no coneixem aquesta Xarxa Social, ens pot  sorprendre o estranyar la utilitat que pot tenir per utilitzar-la per a promocionar el nostre negoci o servei. Sembla una eina molt limitada, ja que bàsicament serveix per enviar missatges limitats a 280 caràcters (això des de finals del 2017, prèviament el límit eren 140 caràcters).

Aleshores ens preguntem, on radica el motiu del seu èxit? Com pot "enganxar" tant als seus usuaris? Perquè resulta fins i tot divertit? I perquè és molt útil per a negocis, emprenedors, bloggers o persones en busca activa de feina?

 

Doncs intentarem explicar el perquè d'aquest èxit.

 

Parlem de Twitter.

 

Història.

 

 

Com funciona Twitter.

 

Twitter és una plataforma de comunicació que limita els seus missatges a 280 caràcters, tècnicament també la podem definir com un Microblogging amb estructura de Xarxa Social. Ja que l'usuari pot connectar amb altres usuaris i enviar missatgeria de manera privada o pública.

 

El funcionament bàsic és com el de qualsevol Xarxa Social, primerament has de crear un compte a Twitter, indicant un correu electrònic i una contrasenya. 

 

 

Posteriorment hauràs de crear el teu perfil d'usuari, i tot seguit ja podràs començar a donar les teves primeres passes en aquesta Xarxa Social.

 

 

A la fotografia anterior, pots comprovar com queda l'estructura de la pàgina del teu perfil un cop l'hagis creat, pots veure que el disseny de la pàgina et permet veure tota la informació rellevant que et pot oferir aquesta Xarxa Social, respecte de la teva activitat. 

 

Ara sí, un cop fets aquests dos passos, ja pots començar a publicar, o millor dit Twittejar. Però com diem a Acme Web abans de començar a "trastejar", segurament t'interessarà conèixer el llenguatge propi d'aquesta Xarxa Social.

 

Llenguatge Twitter.

 

  • Tweet: allò que vols compartir, pensament, idea, estat, text, notícies, etc. Però amb un límit de 280 caràcters.

  • Retweet i Retweetejar: també conegut com a RT és compartir al teu perfil el que hagi publicat una altra persona. A sota de cada Twitt tens 3 accions (Comentar - ReTweet - Like) i una quarta per als teus propis Tweets, que és per a consultar les estadístiques del Tweet.

 

 

El ReTweet es pot fer de dues maneres, ReTwittejant directament, i el Tweet automàticament apareixerà al teu perfil (aquest Tweet no et generarà estadístiques), o Retwittejant afegint un comentari, mètode pel qual si rebràs un "feed" estadístic, en aquest cas és important respectar l'autoria del Tweet original.

 

Relacions a Twitter.

 

Les relacions a Twitter són de caràcter asimètric, i per explicar això posarem com a exemple a Facebook i LinkedIn.

A Facebook i Linkedin les relacions d'amistat o contacte són de caràcter simètric, tu sol.licites establir un contacte o relació d'amistat amb un altre usuari, i si accepteu i connecteu, els dos veureu en el vostre feed les publicacions l'un de l'altre, això a Twitter no passa, Twitter es basa en el sistema d'Instagram, seguidors i seguits. És a dir potser que algun usuari tingui interès a seguir la teva activitat, però que tu decideixis no seguir-lo a ell. Per aquest fet anomenem que les relacions a Twitter són de caràcter asimètric.

 

Característiques de Twitter.

 

  • Immediatesa: La informació és en temps real, i la vida d'un Tweet pot arribar a ser efímera.

  • Limitada: Tens 280 caràcters per expressar el que vulguis, ni un més.

  • Viral: A causa de les interaccions que genera aquesta xarxa i a la seva globalització, és relativament fàcil que un tema d'interès es converteixi en Trending Topic (tendència).

  • Asimètrica.

 

Avantatges per a la teva marca o negoci.

 

  • Millora la nostra presència i reputació en línia com a marca.

  • És un canal per a oferir els nostres productes, serveis o novetats.

  • Ens serveix com a eina de servei post venda o d'atenció al client, ja que la informació és en temps real, i ens permet conèixer els dubtes, problemes o necessitats dels nostres clients, seguidors o proveïdors.

  • Amb Twitter Ads pots crear oportunitats de negoci.

  • Et permet monitorar la competència, conèixer la quantitat de seguidors que tenen i quin tipus de publicació els hi funciona millor.

  • L'eina per a realitzar enquestes, t'ofereix informació molt valuosa del que interessa als teus seguidors.

  • Et permet connectar amb altres professionals del teu sector.

  • És molt eficient, Twitter ha motivat l'eficiència entre els seus usuaris, tenim 280 caràcters per expressar, atreure l'atenció i tractar d'enganxar a la resta d'usuaris amb la nostra idea. Hem d'anar per feina, motiu pel qual el seu ús és molt àgil, ja que arriba molta informació de qualitat en poc temps.

 

Serveis que ofereix Twitter.

 

  • Creació d'enquestes.

  • Missatgeria directa (missatges privats).

  • Trending Topics o tendències, és a dir, et permet conèixer els temes més rellevants del moment.

  • Creació de llistes, pots crear llistats segons les teves preferències per a organitzar de manera més efectiva el teu feed.

  • Fotos i vídeos, per a generar un impacte visual amb els teus Twetts.

  • Periscope, et permet transmetre en directe.

  • Twitter Ads, et permet crear campanyes per a generar més tràfic a la teva Web, augmentar el volum de vendes en línia, millorar la reputació i reconeixement de la marca o construir una audiència amb l'increment de seguidors entre d'altres.

  • Twitter Analytics, servei que et permet conèixer el nombre d'impressions, interaccions i la taxa d'interaccions que generen els teus Tweets.

 

I que més us podem dir sobre Twitter, doncs, un munt de coses més, però creiem que sou vosaltres mateixos els que heu d'experimentar l'ús i el potencial d'aquesta Xarxa social. Per part nostre només falta afegir que Twitter enganxa i diverteix, i si esculls bé als usuaris als quals seguir l'experiència acaba sent molt positiva i enriquidora.

 

I per acabar amb el post farem menció als Trolls, Hatters, perfils falsos i spammers, sí, a Twitter també n'hi ha, però hem d'aprendre a viure amb la seva presència i saber detectar-los amb antelació, per no tenir-los en la nostra comunitat o audiència.

 

Esperem que hagis trobat l'entrada interessant.

 

Gràcies per seguir-nos.

 

No us canseu...

 

 

 

Pues sí, ya hemos llegado a los 1000 seguidores en Twitter, y bien es verdad que estamos súper contentos de la aceptación que recibe el trabajo que realizamos cada día, puesto que sin vuestro compromiso costaría encontrar la motivación para seguir publicando día tras día. Así que volvemos a repetir, MUCHAS GRACIAS A TOT@S!

 

Aprovechando que hemos conseguido este hito en Twitter, en esta entrada hablaremos de esta aplicación.

 

A primera vista, y si no conocemos esta Red Social, nos puede sorprender o extrañar la utilidad que puede tener para utilizarla para promocionar nuestro negocio o servicio. Parece una herramienta muy limitada, ya que básicamente sirve para enviar mensajes limitados a 280 caracteres (esto desde finales del 2017, previamente el límite eran 140 caracteres).

Entonces nos preguntamos. ¿Dónde radica el motivo de su éxito? ¿Cómo puede "enganchar" tanto a sus usuarios? ¿Porqué resulta incluso divertido? Y ¿Porqué es muy útil para negocios, emprendedores, bloggers o personas en búsqueda activa de trabajo?

 

Pues intentaremos explicar el porque de este éxito.

 

Hablemos de Twitter.

 

Historia.

​​

 

Cómo funciona Twitter.

 

Twitter es una plataforma de comunicación que limita sus mensajes a 280 caracteres, técnicamente también la podemos definir como un Microblogging con estructura de Red Social. Puesto que el usuario puede conectar con otros usuarios y enviar mensajería de manera privada o pública.

 

El funcionamiento básico es como el de cualquier Red Social, primero debes crear una cuenta en Twitter, indicando un correo electrónico y una contraseña.

​​

 

Posteriormente tendrás que crear tu perfil de usuario, y a continuación ya podrás empezar a dar tus primeras pasos en esta Red Social.

 

​​

En la fotografía anterior, puedes comprobar como queda la estructura de la página de tu perfil un vez lo hayas creado, puedes ver que el diseño de la página te permite ver toda la información relevante que te puede ofrecer esta Red Social, respecto de tu actividad.

 

Ahora sí, una vez hechos estos dos pasos, ya puedes empezar a publicar, o mejor dicho Twittear. Pero cómo decimos en Acme Web antes de empezar a "trastear", seguramente te interesará conocer el lenguaje propio de esta Red Social.

 

Lenguaje Twitter.

 

  • Tweet: aquello que quieres compartir, pensamiento, idea, estado, texto, noticias, etc. Pero con un límite de 280 caracteres.

  • Retweet y Retweetear: también conocido como RT es compartir en tu perfil lo que haya publicado otra persona. Debajo de cada Twitt tienes 3 acciones (Comentar - ReTweet - Like) y una cuarta para tus propios Tweets, que es para consultar las estadísticas del Tweet.

 

​​

El ReTweet se puede hacer de dos maneras, ReTwitteando directamente, el Tweet automáticamente aparecerá en tu perfil (este Tweet no te generará estadísticas), o Retwitteando añadiendo un comentario, método por el cual si recibirás un "feed" estadístico, en este caso es importante respetar la autoría del Tweet original.

 

Relaciones en Twitter.

 

Las relaciones en Twitter son de carácter asimétrico, y para explicar esto pondremos como ejemplo a Facebook y LinkedIn.

En Facebook y Linkedin las relaciones de amistad o contacto son de carácter simétrico, tú solicitas establecer un contacto o relación de amistad con otro usuario, y si aceptáis y conectáis, los dos veréis en vuestro "feed" las publicaciones del otro, esto en Twitter no pasa. Twitter se basa en el sistema de Instagram, seguidores y seguidos. Es decir puede darse el supuesto que algún usuario tenga interés en seguir tu actividad, pero que tú decidas no seguirlo a él. Por este hecho denominamos que las relaciones en Twitter son de carácter asimétrico.

 

Características de Twitter.

 

  • Inmediatez: La información es en tiempo real, y la vida de un Tweet puede llegar a ser efímera.

  • Limitada: Tienes 280 caracteres para expresar lo que quieras, ni uno más.

  • Viral: Debido a las interacciones que genera esta red y a su globalización, es relativamente fácil que un tema de interés se convierta en Trending Topic (tendencia).

  • Asimétrica.

 

Ventajas para tu marca o negocio.

  • Mejora nuestra presencia y reputación en linea como marca.

  • Es un canal para ofrecer nuestros productos, servicios o novedades.

  • Nos sirve como herramienta de servicio post venta o de atención al cliente, ya que la información es en tiempo real, y nos permite conocer las dudas, problemas o necesidades de nuestros clientes, seguidores o proveedores.

  • Con Twitter Ads puedes crear oportunidades de negocio.

  • Te permite monitorizar la competencia, conocer la cantidad de seguidores que tienen y qué tipo de publicación les funciona mejor.

  • La herramienta para realizar encuestas, te ofrece información muy valiosa de lo que interesa a tus seguidores.

  • Te permite conectar con otros profesionales de tu sector.

  • Es muy eficiente, Twitter ha motivado la eficiencia entre sus usuarios, tenemos 280 caracteres para expresar, atraer la atención y tratar de enganchar al resto de usuarios con nuestra idea. Tenemos que ir por faena, motivo por el cual su uso es muy ágil, ya que llega mucha información de calidad en poco tiempo.

 

Servicios que ofrece Twitter.

 

  • Creación de encuestas.

  • Mensajería directa (mensajes privados).

  • Trending Topics o tendencias, es decir, te permite conocer los temas más relevantes del momento.

  • Creación de listas, puedes crear listados según tus preferencias para organizar de manera más efectiva tu feed.

  • Fotos y vídeos, para generar un impacto visual con tus Twetts.

  • Periscope, te permite transmitir en directo.

  • Twitter Ads, te permite crear campañas para generar más tráfico en tu Web, aumentar el volumen de ventas en linea, mejorar la reputación y reconocimiento de la marca o construir una audiencia con el incremento de seguidores entre otros.

  • Twitter Analytics, servicio que te permite conocer el número de impresiones, interacciones y la tasa de interacciones que generan tus Tweets.

​​

 

Y que más os podemos decir sobre Twitter, pues un montón de cosas más, pero creemos que sois vosotros mismos los que tenéis que experimentar el uso y el potencial de esta Red social. Por parte nuestra sólo falta añadir que Twitter engancha y divierte, y si escoges bien a los usuarios a los cuales seguir la experiencia acaba siendo muy positiva y enriquecedora.

 

Y para acabar con la entrada haremos mención a los Trolls, Hatters, perfiles falsos y spammers, sí, en Twitter también hay, pero tenemos que aprender a vivir con su presencia y saber detectarlos con antelación, para no tenerlos en nuestra comunidad o audiencia.

 

Esperamos que hayas encontrado la entrada interesante.

 

Gracias por seguirnos.

 

No os canséis...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Què és l'efecte "parallax"?

November 13, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive