VULL UN BLOG CORPORATIU

March 21, 2018

Has decidit que vols un blog corporatiu pel teu negoci? Doncs és una decisió súper encertada, tenint en compte que més de 409 milions d'usuaris llegeixen anualment els més de 23,6 mil milions de pàgines que es publiquen en blogs.
 

El blog és una eina que complimenta a totes les altres eines en matèria de comunicació, i ajuda a l'assoliment de l'estratègia de màrqueting i objectius plantejats. Des d'Acmeweb, no ens cansarem de dir-ho, és una eina molt útil si està ben gestionada, ja que pel simple fet de tenir un blog no ens garanteix el seu correcte funcionament i èxit. És molt important, que abans de començar a bolcar informació o articles al blog, ens marquem unes directrius, i nosaltres creiem que les més importants són: 
 

Qui serà l'encarregat de gestionar el blog?

Amb quina periodicitat es publicaran les entrades?

Com s'interaccionarà amb el lector?

Quins continguts es publicaran?

A quines xarxes socials es compartiran els continguts?

 

Un cop hem trobat la resposta a totes aquestes preguntes, hem d'evitar caure en l'errada d'abandonar el blog, no ho diem a la lleugera, més del 90% dels blogs acaben oblidats o eliminats de la web de moltes empreses, i en l'àmbit dels blogs personals la xifra s'eleva fins al 95% de taxa d'abandonament. 
Gestionar el blog no és una tasca senzilla, requereix renovar-lo, documentar-se, actualitzar-lo i sobretot necessita temps per a la correcta redacció, revisió i edició d'aspecte i d'imatges.

 

Un blog ben gestionat genera molts avantatges per al negoci o marca que l'està desenvolupant, i alguns d'aquests avantatges són:
 

Ofereix informació diversa als clients, actualització de normatives, novetats del mercat, actualitzacions de productes...

 

És un canal de comunicació que ens permet connectar i apropar-nos a l'usuari.

 

Útil per a fer branding de la nostra marca, la va connectant amb el nostre públic.

 

Eina que ens diferencia dels competidors, i en cas que sigui un blog d'èxit ens pot convertir en un referent del sector.

 

Sense utilitzar-lo com una eina purament de propaganda, venda i d'autocomplaença, ens permet donar a conèixer, qui som, com som, que fem i com ho fem.

 

Cada vegada que publiquem articles al blog, ens fa millorar el nostre posicionament web, captant tràfic dels buscadors.

 

Augmenta la creativitat i motivació dels responsables de la seva gestió, generant implicació per part de la resta de personal.
 

Un cop repassats els consells bàsics que creiem que s'han de seguir per a gestionar correctament un blog, tan sols ens resta per fer un parell d'advertiments.


1- No podem crear un blog pensant únicament en què serà una eina per a generar tràfic intern, o un altre canal de venda. Indirectament o serà, o ho acabarà sent, però prèviament se l'ha de dotar d'una personalitat clara i definida, pel que fa a continguts, llenguatge utilitzat i feedback amb els usuaris. Només d'aquesta manera aconseguirem l'atracció de l'usuari i en conseqüència la dels motors de cerca que el considerin rellevant per a oferir-lo a l'audiència com a referent.

 

2- Obrir i gestionar un blog corporatiu, és una tasca a llarg termini, el compromís ha de ser ferm, ja que els resultats mai arriben de manera immediata i això acaba provocant un abandonament del blog, creant un perjudici a la reputació de la marca.


Tenint en compte tot el que hem explicat amb anterioritat, l'únic que podem dir, és que en major o menor mesura la decisió d'obrir un blog corporatiu, serà un èxit.

 

En cas que vulgueu ampliar informació, rebre assessorament o contractar el servei de redacció - creació de continguts, no dubteu en contactar amb nosaltres, trucant al 629 780 776,  enviant mail a info@acmeweb.cat o emplenant el formulari de contacte del nostre web www.acmeweb.cat

 

Seguirem escrivint pròximament, gràcies per seguir-nos.

 

Si t'ha agradat l'entrada, comenta, comparteix, i fes clic al nostre cor.

 

No us canseu... 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Què és l'efecte "parallax"?

November 13, 2019

1/10
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive